how-to | haren snel laten groeien

hi allenmaal,

Ten eerste, super sorry dat er gisteren geen blog online kwam.. mijn dag was super druk, maar daarom heb ik vandaag voor jullie een extra grote blog; How-to: Haren snel laten groeien. Ik heb zelf lang haar tot ongeveer mijn buiknavel, en ik doe er dus ook alles aan om het zo te laten. Hier geef ik een paar tips waarvan ik heb gemerkt dat mijn haren mooi (en gezond) gingen groeien, in een snel tempo!

How to: Haren snel laten groeien.

  • Wassen:

De eerste tip, was je haar niet te vaak! Sommige meiden wassen hun haren elke dag mischien voelt dit wel frisser aan, maar het is zeker een don´t. Ik was mijn haren 2 tot 3 keer in de week (natuurlijk douche ik wel elke dag). Als je je haar te vaak wast, was je de olieën uit je haar en laten die olieën nou net goed zijn voor gezonde haar groei!

  • Water drinken.

Drink water! Drink minstens 5 glazen water per dag. Water is niet alleen gezond voor je haren, maar voor je hele lichaam. Door water te drinken hydrateert het je haar waardoor het gezonder en sterker word. En gezond haar groeit immers sneller!

  • Haren knippen.

Eerlijk is eerlijk, je haren gaan er niet sneller van groeien als je je haren knipt. Je haar groeit namelijk van boven uit de haarzakjes en niet van onder uit de puntjes. Maar waarom moet je dan toch minstens om de 2 maanden de puntjes knippen? Je haren gaan onder aan de punten splijten en dit gaat er naar een lange tijd onverzorgt uitzien, en verder splijten waardoor het lijkt dat de haren niet groeien. Als je om de 2 maanden je puntjes knipt (dit hoeft maar 2 centimeter te zijn) verkom je dat het verder gaat splijten. Want wie wilt er nou niet mooi verzorgt haar?

  • Haren los of vast?

Combineer het! Wanneer je je haren namelijk in een staart hebt voor een te langen tijd, breekt het de haren af of gaat het haar slijten, wat lijd tot dunner en kapot haar. Het tegenover gestelde, als je je haren te vaak los draagt slijt het tegen je rug wat weer lijdt tot dunnere puntjes of zelfs gespleten puntjes!

  • Liefde voor je haren.

Verzorg je haar met liefde! Wees goed voor je haren. Gebruik je nou heel vaak de krul- of de stijltang? Probeer dit zo min mogelijk. Warmte is namelijk heel slecht voor het haar, het breekt af, gaat splijten en word dunner! Kan je toch niet van die stijltang afblijven? Gebruik heat-protections. Je hebt ze in alle prijssoorten. Een echte musthave voor de dames! Ook de föhn is niet het beste voor ons haar, net zoals de krul- of de stijltang geeft de föhn warmte wat je haar ernstig beschadigd. Probeer je haar op natuurlijke wijze te laten drogen of zet je föhn op de koude stand.

  • Hoofhuid masseren.

Goed voor je haar en lekker! Je hoofdhuid masseren. Probeer je hoofdhuid elke dag te masseren. Door je hoofdhuid te masseren stimuleer je de bloedsomloop in de haarzakjes waardoor je haren sneller groeien. Dit proces doe ik zelf pas 2 á 3 maanden, of dit heeft geholpen bij mijn haar weet ik niet, maar het is het proberen waard!

Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben gehad, bij mij heeft het zeker wel geholpen! Vragen zijn altijd welkom. Hebben jullie nog tips om haargroei te stimuleren?


reacties:

Leuk

Hee , ik vind je site echt mooi qua layout , zou je ook een kijkje op mijn site willen nemen ? anniekspassions.123website.nl

Nieuw bericht